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Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 1981.

Posté : sam. 17 mai 2014 23:23
par Bill Blue
Il semblerait que la 1ère et la 3ème photo de la dernière page soient celles d'une culasse de présérie.

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Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : dim. 18 mai 2014 22:04
par Frank
merci Georges pour ce partage. :wink:

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : dim. 18 mai 2014 22:15
par Jos
génial !

motogema : première fois que je vois cette société citée dans un article. Est ce bien celle-ci qui a coulé les premières culasses :bizarre:

merci pour ces scanes Georges :up: :up:

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : dim. 18 mai 2014 22:39
par Frank
histoire de te rafraichir la mémoire, je t'en parlais en 2006 ! :lol: :lol: :lol:
http://www.passiongolfgti.com/newForum/ ... =11&t=8144

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : dim. 18 mai 2014 22:51
par Jos
oops, merci Frank !

arf dommage, le lien est mort :( mais on en parlait déjà :up:

tu as encore l'article ?

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : lun. 19 mai 2014 08:49
par Bill Blue
Il s'agit d'un couvercle de culasse pour un 1300 16V, il y aurait eu seulement une dizaine de culasses de ce type.

En fait, cette recherche montre que cette société existe toujours..., à l'adresse de Oettinger!

http://www.hotfrog.de/Firmen/Motogema-F ... eile-Co-KG

http://www.hotfrog.de/Firmen/OETTINGER-Performance

Je suppose que cela en a toujours été le cas.

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : lun. 19 mai 2014 09:06
par Jos
ça doit dater :lol:

c'était quand ?

Re: Essai Golf Oettinger dans Turbo magazine de décembre 198

Posté : lun. 19 mai 2014 09:21
par Bill Blue
Autre article intéressant recopié sur un forum Kilometer Magazine:

This is from the bar-tek-tuning.de about us page.
The launching of the company BAR-TEK Motorsport was in 1999 by Bartek Bartoszewicz.
After school leaving examination he was going to make an education of mechanic in the company KWL-Motorsport with the focus mainly on engine and gearbox.

Already at that time the company KWL had numerously successes in Motorsport.
For instance in STT, Bergrennen, Slalom and Youngtimer Trophy etc.

Trough KWL Bartek has got the chance to participate the STT and Youngtimer Trophy Races directly on the trac.
Therefore the education in this company was optimal, not even only for the race engines and gearboxes.

In 1995 KWL was the winner of the STT race with a POLO2, Gr.A 16V Motogema (formerly Oettinger) with 185hp;1,3litre.
The first Polo2 with in-house developed wishbones.

The Youngtimer Trophy victories in 1998 and 1999 where achieve with an Audi 50 (Polo1) 1,1litre ”Kugelfischer” race injection.

After education Bartek decided to establish his own company to focus mainly
on G-Lader technology.

In 2000 he has got the chance of success with entrance in the Formula 1 business.
He commenced a job as a engine mechanic in TOYOTA Motorsport Cologne.

Since the start of the race season he is jointly responsible for the race engine of Ralf Schumacher and part of the pit stop crew.

In 2003 Mario Günther was joining the company BAR-TEK Motorsport as an associate partner with profound knowledge of G-Lader technology and vehicle construction.

With the introduction of the G-Lader in the beginning of the nineties Mario gained a lot of experiences with spiral-lader.

Both Bartek and Mario are looking for the optimum for their own cars, but also for their customers.
The ever further development and durability by a maximum efficiency are their target.
Especially the experiences in the Formula 1 will have a lasting effect on it.

Yours sincerely,
BAR-TEK Team


Voici le lien: http://forums.kilometermagazine.com/sho ... viewfull=1