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Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : dim. 3 mai 2015 09:48
par Bill Blue
That gearbox was buit on nov 6th 1990 and comes from a 16V KR/PL engine, it is a little bit stronger than all the 8V versions: the clutch shaft is 2mm bigger (thus the clutch plate is different!).
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : dim. 3 mai 2015 11:37
par Jos
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : lun. 4 mai 2015 13:55
par makky
billb a écrit :That gearbox was buit on nov 6th 1990 and comes from a 16V KR/PL engine, it is a little bit stronger than all the 8V versions: the clutch shaft is 2mm bigger (thus the clutch plate is different!).
Thank you for your informations

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : lun. 4 mai 2015 13:58
par makky
Thank you, Jos
I'm really happy to able to share the story with PGG members

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mar. 5 mai 2015 15:29
par makky
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mar. 5 mai 2015 18:53
par Philippe
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mar. 5 mai 2015 19:21
par Jos
great !
thank you for this report

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mar. 5 mai 2015 20:11
par andy
Very interesting. !
But I hope that the glue of the double face will hold with the warmth.

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mar. 5 mai 2015 20:17
par SebLM
Great!
It was not easier to deposit it to make this operation ?
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mer. 6 mai 2015 16:14
par makky
Andy a écrit :Very interesting. !
But I hope that the glue of the double face will hold with the warmth.

It's not certain but I chose the one which can be used in outdoors and durable under high temperature.
Anyway, let's see what will happen

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mer. 6 mai 2015 16:25
par makky
SebLM a écrit :Great!
It was not easier to deposit it to make this operation ?
The key is how to remove the spongy things thoroughly
The fabric can be spread well in the warm weather and fit easily.
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : mer. 6 mai 2015 20:21
par SebLM
The main thing being that all the old glue was removed to assure a good behavior of the fabric in time.

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 10:02
par Hartge63
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 12:48
par Bils
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 13:44
par MAGOLF
C'est clair ! magnifique. A mon gout il lui manque les bandes latérales
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 14:05
par Jim
Would be perfect with side stickers !
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 14:57
par Bill Blue
Si j'ai bonne mémoire, les premières versions de 1984 avaient l'aspect d'une Golf CL, donc sans les bandes latérales!
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 15:21
par Philippe
Tout-à-fait Billb.
PGG est notre ami:
http://www.passiongolfgti.com/spip.php?article219
C'est vrai que ça fait un peu dépouillé. Un certain charme très discret.
M'enfin, les roulettes en 14' c'est un peu juste avec 170 vrais chevaux

Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 16:00
par Bill Blue
Oui mais les gommards étaient déjà des semi slicks Pirelli avant l'heure!!
Re: 1988 Oettinger mk2 from JAPAN
Posté : jeu. 7 mai 2015 19:09
par andy
Dans l'essai de SPORT AUTO N° 272 de septembre 1984, elle n'a effectivement aucune bande latérale !
